Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(12)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(2)
Autor
Bukowski Jacek (1948- )
(2)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dymara Bronisław
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Krauze-Jaworska Hanna
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pełzowski Andrzej
(1)
Podolska Beata
(1)
Rittel Stefan Jerzy
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(14)
Temat
Dziecko
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Sztuka
(3)
Wychowanie estetyczne
(2)
.4 Twórczość
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja regionalia
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Edukacja wczesnoszkolna
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Ojczyzna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Plastyka
(1)
Regionalizm
(1)
Rodzina
(1)
Rytmika
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Gatunek
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik (nie ukazuje się w lipcu i sierpniu)
R. 31, 1 (stycz./luty 1991)-2000, 2/3 = 262-308/309.
1991, 1 tyt. nagł.: Plastyka w Szkole.
Od 1993, nr 3 wyd.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Tyt. wg okł.
Zawartość zasobu Ostrowiec - czytelnia
1991, nr 1-5
1992, nr 1-5
1993, nr 1-5
1994, nr 1-5
1995, nr 1-5
1996, nr 1-5
1997, nr 1, 3-4. brak nr. 2
1998, nr 1-5
1999, nr 1-5
2000, nr 1-3. brak nr. 4, 5
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik (nie ukazuje się w lipcu i sierpniu)
R. 31, 1 (stycz./luty 1991)-2000, 2/3 = 262-308/309.
Tyt. wg okł.
1991, 1 tyt. nagł.: Plastyka w Szkole.
Od 1993, nr 3 wyd.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1991 (vol. 31), nr 1-5
1992 (vol. 32), nr 1-5
1933 (vol. 33), nr 1-5
1994 (vol. 34), nr 1-5
1995 (vol. 35), nr 1-5
1996 (vol. 36), nr 1-5
1997 (vol. 37), nr 1-5
1998 (vol. 38), nr 1-5
1999 (vol. 39), nr 1-5
2000 (vol. 40), nr 1-2/3
Zawartość zasobu Busko Zdrój
1991 [R.31] nr 1-5
1992 [R.32] nr 1-5
1993 [R.33] nr 1-5
1994 [R.34] nr 1-5
1995 [R.35] nr 1-5
1996 [R.36] nr 1-5
1997 [R.37] nr 1-5
1998 [R.38] nr 1-5
1999 [R.39] nr 1-5
2000 [R.40] nr 1-5
Zawartość zasobu Opatów
1993 nr 1-5 . czyt.
1994 nr 1-5 . czyt.
1995 nr 1-5 . czyt.
1996 nr 1-5 . czyt.
1997 nr 1-5 . czyt.
1998 nr 1-5 . czyt.
1999 nr 1-5 . czyt.
2000 nr 1-3 . czyt.
Zawartość zasobu Sandomierz
1991 [R.31] nr 1-5
1992 nr 1-5
1993 nr 1-5
1994 nr 1-5
1995 nr 1-5
1996 nr 1-5
1997 nr 1-5
1998 nr 1-5
1999 nr 1-5
2000 nr 1-3 . brak nr 4-5
Zawartość zasobu Staszów
1991: 1-5 . czyt.
1992: 1-5 . czyt.
1993: 1-5 . czyt.
1994: 1-5 . czyt.
1995: 1-5 . czyt.
1996: 1-5 . czyt.
1997: 1-5 . czyt.
Zawartość zasobu Pińczów
1981 : nr 1-5 nr inw. 790 . czyt.
1982 : nr 1-5 nr inw. 850 . czyt.
1994 : nr 1-5 . czyt.
1995 : nr 1-5 . czyt.
1996 : nr 1-5 . czyt.
1997 : nr 1-5 . czyt.
1998 : nr 1-5 . czyt.
1999 : nr 1-5 . czyt.
2000 : nr 1-5 . czyt.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8065 B/P, 8064 B/P (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 178718/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-143.
Zawiera: Wychowanie przez sztukę ; Wychowanie jako kształcenie do rozwoju i wartości ; Twórczy charakter działalności dziecka ; Istota wychowania przez sztukę.
Zawiera: Scenariusze sytuacji edukacyjnych integrujących działania w obrębie dziedzin sztuki, oparte na "Małym Ksieciu" Antoine,a de Saint-Exupery ; Etapy: I - Spotkanie bohaterów, II - Na planie "Małego Księcia", III - Podróże międzyplanetarne, IV - Wędrówka po Ziemi, V - Rozstanie bohaterów.
Zawiera: Oddziaływania wychowawczo-dydaktyczne na kształtowanie się osobowości dzieci w procesie wychowania przez sztukę ; Dziecięca interioryzacja wartości i emocji oparta na sztuce ; Powiązanie plastyki z innymi dziedzinami sztuki ; Piosenka jako obszar aktywności dziecięcej ; Dziecięca ekspresja zainspirowana muzyką ; Łączenie sztuki z zabawami interakcyjnymi.
Zawiera: Aneks - Sprawdzian dyspozycji twórczych dziecka: związanych z muzyką, plastyką, literaturą, twórczym myśleniem.
Przykłady oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej w ramach stymulacji dziecka do poznawania, przeżywania i przetwarzania świata w wychowaniu przez sztukę. Uogólnienia i wnioski oraz aneks - sprawdzian dyspozycji twórczych dziecka.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 183003/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 203996 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Muzyka w przedszkolu : metodyka / Beatrix Podolska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 121, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 120-[122].
Zawiera: O sztuce wychowanie przez muzykę ; Korzyści z uprawiania muzyki ; O uzdolnieniach muzycznych ; Niezwykła rola rytmu w rozwoju dziecka ; Szukać muzyki w otaczającej nas przyrodzie ; Dziecko jako istota naśladująca ; Fazy rozwoju dziecka ; Uprawianie muzyki zgodnie z fazami rozwojowymi ; Dojrzałość do szkoły ; Dziecko i otoczenie ; Słuch, ruch i mowa ; Rozwijanie fantazji dziecięcej w zabawach i twórczości artystycznej ; Pierwsze kontakty z muzyką w domu i w przedszkolu ; Atmosfera, odprężanie, odpoczynek ; Przygotowanie nauczycielki do zajęć ; Dzieci najmłodsze - żłobek ; Pierwsze dni w przedszkolu ; Pozornie błahe reakcje ; Marsz ; Początek i zakończenie zajęć ; Pierwsze reakcje na rytm ; Zastosowanie pianina w czasie zajęć ; Świat nowych przeżyć - tematyka zajęć ; Rozwijanie umiejętności nauczycielki ; Zadania umuzykalnienia w przedszkolu ; Czego należy unikać podczas zajęć umuzykalniających ; Formy ekspresji muzycznej w przedszkolu (Ruch z muzyką. Zabawy ze śpiewem. Zabawy ilustracyjne. Zabawy inscenizowane. Zabawy rytmiczne ze śpiewem. Zabawy taneczne. Opowieści ruchowe. Zabawy i ćwiczenia rytmicznie przy akompaniamencie instrumentów. Ćwiczenia i zabawy rytmiczne. Tańce ; . Śpiew dzieci ; Gra na instrumentach ; Słuchanie muzyki ; Tworzenie muzyki ; Z zagadnień integracji (Integracja w Programie wychowania w przedszkolu. Łączenie muzyki z innymi dziedzinami sztuki - malarstwem, poezją, literaturą ; Łączenie muzyki z plastyką ; Przykłady i omówienia prac plastycznych Łączenie muzyki z poezją i literaturą.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aktywność estetyczna dziecka w zintegrowanym systemie nauczania / Sylwia Jakubiec. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004. - 223, [1] s. : il. (gł. kolor.), fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Zawiera: WYBRANE ASPEKTY ROZWOJU PSYCHICZNEGO DZIECKA W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM: Pojęcie rozwoju psychicznego (podstawowe czynniki rozwoju, aktywność jako główny wyznacznik rozwoju), Rozwój twórczy (znaczenie pojęcia twórczość, cechy myślenia twórczego, czynniki i metody rozwijania wyobraźni, istota twórczości dziecięcej), Aktywność twórcza dziecka (ekspresja jako przejaw aktywności twórczej, warunki sprzyjające rozwijaniu aktywności twórczej), Rozwój estetyczny (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wzbogacanie zasobu pojęć estetycznych), Rozwój społeczny w zakresie funkcjonowania w zespole.
Zawiera: STYMULOWANIE ROZWOJU DZIECKA: Oddziaływania wychowawcze sprzyjające podejmowaniu różnorodnych form aktywności, Pedagogiczne koncepcje wychowania estetycznego jako wychowania przez sztukę i do sztuki, Istota zintegrowanegoo nauczania i wychowania, Estetyczna aktywność dziecka w systemie nauczania zintegrowanego, Wpływ estetycznej aktywności dziecka na jego rozwój twórczy, estetyczny i społeczny.
Zawiera: METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: Założenia badawcze, Metody badań i narzędzia badawcze, Organizacja i przebieg badań, Kierunki analizy wyników - badania ilościowe i jakościowe.
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA DZIAŁAŃ PEDAGOGICZNYCH W GRUPIE EKSPERYMENTALNEJ: Organizacja i przebieg pracy uczniów w klasie eksperymentalnej, Scenariusze zajęć w klasie eksperymentalnej, Wybrane przykłady ćwiczeń stosowanych w klasie eksperymentalnej.
Zawiera: PRZEDSTAWIENIE WYNIKÓW EKSPERYMENTU: Wyniki badań rozwoju twórczego, Poziom wyobraźni i zdolności do twórczego myślenia (płynność myślenia, giętkość myślenia, wyobraźnia i oryginalność myślenia), Wyniki badań w zakresie aktywności twórczej (ekspresja ruchowo-mimiczna, ekspresja plastyczna, ekspresja słowna), Wyniki badań rozwoju estetycznego (poziom wiedzy pojęciowej z zakresu plastyki i muzyki, wyniki badań wrażliwości estetycznej), Wyniki badań rozwoju społecznego w zakresie funkcjonowania w zespole klasowym.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część pierwsza: Świat sztuki a twórcze działania dziecka.
Zawiera: O człowieku trójskrzydłym: magia liczb, metaforyka lotu, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni, świat zewnętrzny a świat przeżyć dziecka, dynamika wyobraźni, czyli jak latać bez skrzydeł? / Bronisława Dymara.
Zawiera: Wzory kulturowe a postawa twórcza: człowiek wytworem, nosicielem i twórcą kultury, rozważania antropologów o wzorach kulturowych, wzory kulturowe w świetle socjologii, w stronę sztuki przyszłości - pomiędzy wioską elektroniczną a kosmosem / ALojzy Krzempek.
Zawiera: Potencjał twórczy dziecka: dziecko jako twórca spontaniczny, kryzys twórczy, rozwój osobowości twórczej, atmosfera twórczego wychowania / Ryszard Cibor.
Zawiera: Odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej: orientacja podmiotowa w psychologii rozwojowej a "paradoks odwagi", służebna rola kultury, werbalizacja świata i ekspresyjny charakter działania ludzkiego, odwaga twórczas a komunikacja językowa, przydatność odwagi twórczej w działalności dziecka / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Sztuka jako inspiracja twórcza w toku spotkań i dialogów edukacyjnych: rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych, inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki, spotkanie i dialog jako potrzeba współczesnego człowieka, metoda dzienników dialogowych w systemie edukacyjnym, piękno świata a dziecko jako twórca / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Część druga: Na tropach innowacyjnego uczenia się.
Zawiera: W stronę osobowości twórczej: pojęcia - twórczość, postawa twórcza, człowiek twórczy ; twórczość pierwotna i wtórna ; czynniki wpływające na działania twórcze uczniów / Ewa Urban-Kojs.
Zawiera: Dziecko jako twórca w koncepcji Celestyna Freineta: żywotność koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej szkole, świat przyrody a dziecko jako twórca, świat sztuki a kreacyjne działania uczniów i nauczyciela, kilka osobliwości proponowanej koncepcji / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Aneks 1: Mój plan na miesiąc [tabela z wykazem przedmiotów i sprawności - plan do zrealizowania przez ucznia].
Zawiera: Aneks 2: Moje osiągnięcia w tygodniu [karta samoceny; uczeń kolekcjonuje wykresy swoich osiągnięć i analizuje je].
Zawiera: Muzyka i muzykowanie: o wybranych koncepcjach wychowania muzycznego, nowy program a cele wychowania muzycznego, kreatywność działań w muzyce, zintegrowana pedagogika muzyczna / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Spotkania dzieci ze sztuką: wyzwalanie twórczych dyspozycji dziecka poprzez łączenie plastyki z muzyką, tekst literacki jako inspiracja do działań twórczych / Urszula Szuścik.
Zawiera: Świat pełen poezji: skąd przychodzi poezja? Skad biorą się tematy dziecięcych wierszy i rymowanek? Dlaczego piękno niejedno ma imię? Dlaczego niektóre słowa mają skrzydła? Czy wiemy co jest istotą dziecięcości i paidialnego święta?
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polityka dla dziecka : konspekty lekcji dla nauczyciela / Stefan Jerzy Rittel. - Wrocław : "Atla 2", 1998. - 346 s., [4] s. tabl. kolor. : fot., rys., 1 wykr. ; 21 cm.
(Podręcznik nauczyciela w Unii Europejskiej (Stefan J. Rittel) ; 1)
Zawiera: KONCEPCJA I UWARUNKOWANIA: Uwarunkowania edukacyjne ; Uwarunkowania programowe (Cele kształcenia i wychowania oraz analiza treści programowych języka polskiego, matematyki, środowiska społeczno-przyrodniczego, plastyki, muzyki, wychowania fizycznego, techniki), Uwarunkowania aksjologiczne, Uwarunkowania realizacyjne.
Zawiera: STRUKTURA INICJACJI OBYWATELSKIEJ: Środowisko człowieka ; Zależności w ekosystemach ; Stan katastrofy ekologicznej ; Świadmość ekologiczna (Babiogórski Park Narodowy, Białowieski Park Narodowy, Bieszczadzki Park Narpodowy, Gorczański Park Narodowy, Kampinoski Park Narodowy, Karkonoski Park Narodowy, Ojcowski Park Narodowy, Pieniński Park Narodowy, Roztoczański Park Narodowy, Słowiński Park Narodowy, Świętokrzyski Park Narodowy, Tatrzański Park Narodowy, Wielopolski Park Narodowy, Wigierski Park Narodowy, Woliński Park Narodowy, Biebrzański Park Narodowy, Stołowogórski Park Narodowy, Drawieński Park Narodowy, Wigierski Park Narodowy).
Zawiera: STRUKTURY TERYTORIALNO-PRZESTRZENNE: Gmina jako jednostka terytorialno-przestrzenna ; Miejscowość w strukturze gminy (Moja miejscowość - wieś Lipa), ; Moja miejscowość - małe miasteczko - Ciechanowiec ; Moja miejscowość (średnie miasto) - Łańcut ; Moja miescowość - Warszawa - stolica Polski (wielki miasto). Stolica województwa ; Państwo jako wspólnota terytorialno-przestrzenna ; Graniczna struktura terytorialno-przestrzenna - kosmos.
Zawiera: PRACA I JEJ WYMIARY: Praca i pojęcia z nią związane ; Edykacyjny wymiar pracy.
Zawiera: NORMY SPOŁECZNE: Normy etyczne, Normy prawne.
Zawiera: WYZNACZNKI KULTUROWE: Tradycja i obyczaje ludowe, Wrażliwość muzyczna, Sztuka jako wyznacznik estetyki.
Zawiera: SYMBOLIKA NARODOWA: Orzeł i jego historia ; Chorągiew-sztandar-flaga ; Narodziny i wybrane wydarzenia z dziejów hymnu polskiego.
Zawiera: WARTOŚCI OBYWATELSKIE: Patriotyzm jako norma ; Patriotyzm jako podstawa.
Zawiera: MODEL INICJACJI OBYWATELSKIEJ: Założenia koncepcyjne, Idee programowe, System orientacji edukacyjnych, Strategie inicjacji obywatelskiej.
Zawiera konspekty lekcji: "Zbiorniki wodne - źródła, pochodzenie i znaczenie wody" (kl. 3), "Ochrona naturalnego środowiska przed negatywnymi skutkami uprzemysłowienia" (kl. 3), , "Jakie parki narodowe znajdują się w Polsce?" (kl. 3), "Poznajemy zakłady usługowe w naszej miejscowości oraz zawody w jakich pracują nasi rodzice celem uznania społecznej wartości pracy" (kl. 1), "Poznajemy naszą miejscowość i jej osobliwości" (kl. 2), "Poznajemy historię i zabytki rodzinnego miasta (kl. 3), "Warszawa i dawne stolice Polski" (kl. 3), "Warszawa - stolica Polski" (kl. 3), "Mapa Polski, kierunki i znaki na mapie" (kl. 3), "Pory dnia, i roku, obserwacja pogody" (kl. 2), "Dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi o wartości pracy ludzkiej na podstawie bajki I. Kryłowa "Małpa" (kl. 2), "Moja rodzina i moje w niej miejsce" (kl. 1), "Uzasadnienie słuszności wyroku wydanego na kolegę przez sąd klasowy na podstawie tekstu "Wyrok". Próba wydania innego wyroku." (kl. 3), "Zwyczaje wigilijne na podstawie wiersza T. Kubiaka Wieczór wigilijny" oraz własnych przeżyć" (kl. 3), "Poznajemy sławnych Polaków - Fryderyk Chopin" (kl. 2), "Dłuższe wypowiedzi uczniów o życiu i pracy Jana Matejki w oparciu o czytankę "Staś", zgromadzone materiały i obrazy" (kl. 3), "Redagowanie opisu orła - godła Polski na podstawie obserwacji godła "Legendy o białym orle" i wiersza pt. "Mój orzeł" (kl. 3), "Układanie i uzupełnianie zdań o fladze państwowej na podstawie przeżyć dzieci, bezpośredniej obserwacji i wiersza "Barwy ojczyste" (kl. 1), "Redagowanie i pisanie zdań o powstaniu i znaczeniu hymnu narodowego na podstawie opowiadania nauczyciela oraz zgromadzonych materiałów" (kl. 3), "Rozmowa o pięknie naszej Ojczyzny na podstawie ilustracji i wiersza "Kto ty jesteś? Polak mały" W. Bełzy", "Swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o tekst "Orlęta lwowskie" oraz ilustracje ukazujące legionistów polskich" (kl. 3).
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Symbol UKD: 376.5(075.8)
Bibliogr. s. 385-398.
Zawiera m.in.: Spotkanie z przestepcą ; Istota twórczej resocjalizacji ; Intuicja i wyobraźnia w praktyce resocjalizacyjnej.
Zawiera m.in.: Między heurystyką a pedagogiką resocjalizacyjną ; Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji (spór z postmodernizmem, tania kultura, nowe konteksty pedagogiki resocjalizacyjnej) ; Współczesna mysl resocjalizacyjna - koncepcje i teorie (Koncepcje behawioralne, interakcyjne, wielowymiarowe) ; Resocjalizacja jako nauka o wychowaniu ; Człowiek. Twórcość. Tożsamość. Projektowanie resocjalizacji (człowiek jako sens wychowania, twórczość a resocjalizacja, krótki przegląd teorii twórczości, współczesne nurty pedagogiki kultury - pedagogika twórczości i jej przedstawiciele) ; Tożsamościowe konsekwencje socjalizacji nieletnich (młodzi Polacy a patologie społeczne, socjalizacja a rozwój tożsamościowy człowieka, środowiskowe mechanizmy socjalizacji, socjalizacyjna rola rodziny, socjalizacja a zaspokajanie potrzeb człowieka, socjalizacyjne uwarunkowania empatyczności i agresji.
Zawiera m.in.: Tożsamość nieletnich jako resocjalizacyjna kategoria zmiany ; Identyfikacja tożsamości ; Tożsamość a role społęczne ; Wzory jako narzędzie kreowania tożsamości ; Autoprezentacje nieletnich jako mechanizm zmiany parametrów tożsamości ; Refleksje empiryczne na temat wybranych parametrów tożsamości młodych Polaków ; Wizualizacje tożsamości ; Kreowanie alternatywnej autoprezentacji nieletnich ; Wywieranie wrażenia a wizualizacje tożsamościowe ; Normy i cechy autoprezentacyjne nieletnich ; Wpływ wizualizacji parametrów tożsamości na JA nieletnich.
Zawiera m.in.: Intuicja w procesie twórczej resocjalizacji ; Intuicja w działaniach pedagogicznych ; Intuicja a kreatywność wychowawcza ; Myślebnie intuicyjne ; Metodologiczne podstawy twórczej resocjalizacji ; Podstawowe różnice między koncepcją twórczej resocjalizacji a klasycznie pojmowaną pedagogiką resocjalizacyjną ; Heurystyczny wymiar resocjalizacji ; Metody twórczej resocjalizacji a heurytyczna wizja wychowania.
Zawiera m.in.: Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji ; Struktura i dynamika procesu twórczego w resocjalizacji ; Elemanty strukturalne procesu twórczego ; Etapy procesów przedtwórczych i interpretatywnych ; Dwubiegunowość procesu wychowania resocjalizacyjnego ; Reguła wzajemności a proces wpływu wychowawczego ; Teoretyczne przesłanki wychowania resocjalizacyjnego ; Twórcze postępowanie resocjalizacyjne ; Twórcza resocjalizacja jako sposób wywierania wpływu ; Kulturotechnika a metody twó120614czej resocjalizacji ; Uwarunkowania i ograniczenia twórczego postępowania resocjalizacyjnego ; Twórcza resocjalizacja jako proces i efekt ; Rola kompetencji wychowawczych w kreowaniu wychowanka ; Inne przesłanki skutecznej resocjalizacji.
Zawiera m.in.: Teleologiczne założenia twórczej resocjalizacji ; Zalecenie wszechstronnej diagnozy, komplementarności postępowania, elastyczności postaw pedagogicznych, adekwatnego doboru metody, kreowania wychowanka ; Strategie metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (strategie definicyjne, operacyjne) ; Procedury metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (metodyczne techniki rozwijające, utrwalające, adaptujące, rodzaje i funkcje technik operacyjnych).
Zawiera m.in.: Metody twórczej resocjalizacji ; Metoda Teatru Resocjalizacyjnego (MTR) - Z doswiadczeń Teatru Resocjalizacji "Scena Coda" ; Teoretyczne przesłanki Teatru Resocjalizacyjnego ; Refleksje wokół działalnosci teatralnej ; "Scena Coda" - krótka historia eksperymentu resocjalizacyjnego ; Wyniki eksperymentu ; Podstawowe założenia Metody Teatru Resocjalizacyjnego oraz Metody Resocjalizacji przez Sport (przesłanki osobowe, organizacyjne, etapy działalności).
Zawiera m.in.: Drama jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (pedagogiczne zaożenia dramy, podstawowe techniki dramowe) ; Terapia przez muzykę jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (rodzaje muzykoterapii, przebieg resocjalizacyjnych zajęć muzycznych, muzykoterapia alternatywna) ; Plastyka jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (wychowanie plastyczne, celowość resocjalizacji przez plastykę) ; Psychodrama i socjodrama jako metody wspomagające proces resocjalizacji (procedury psychodramatyczne, psychodrama, cele, struktura i role resocjalizacyjnych zespołów psychodrmataycznych i socjodramatycznych).
Zawiera m.in.: Między teorią a praktyką twórczej resocjalizacji ; Uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Założenia badań i pytania badawcze ; Przegląd form i działań wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Poziom zaangażowania wychowanków w proponowane formy zajęć (biografie nieletnich a poziom zaangażowania w zajęcia wychowawcze, biografie wychowanków a wybory form zajęć wychowawczych) ; Efektywność realizowanych zajęć w opinii wychowanków ; Formy wychowawcze a możliwości readaptacji społecznej wychowanków.
Zawiera m.in.: Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych ; Program socjalizacji kulturą na przykładzie Ośrodka Działań Kulturalnych przy Zakładzie Karnym w Siedlcach ; Więzienna twórczość literacka oraz współpraca z instytucją kultury na przykładzie Zakładu Karnnego we Włocławku ; Satyryczna działalność plastyczna jako alternatywa wychowawcza na przykładzie Aresztu Śledczego w Łodzi ; Aktywność w poznawaniu przyrody jako metoda wspomagająca resocjalizację skazanych na przykładzie Zakłądu Karnego w Grądach Woniecko ; Więzienna działalność teatralna na przykładzie Teatru "Po Drodze...", działającego przy Zakładzie Karnym w Kłodzku ; "Czarna Owca. Skazani na ochronę przyrody". Projekt resocjalizacyjno-oswiatowy realizowany w Zakładzie Karnym w Wołowie ; Więzienny program kulturalno-wychowawczy "Sztuka za kratą" - Areszt Śledczy w Kielcach ; Zakazane Twarze - prawdziwe historie życia mężczyzn z więzienia". Projekt psychodramowy realizowany w Oddziale Zewnętrznym Bemowo przy Areszcie Śledczym Warszawa Białołęka.
Zawiera m.in.: Zakończenie - od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej ; Resocjalizacja a wpływ społęczny ; Nowy wymiar pedagogiki resocjalizacyjnej ; Teoria i praktyka resocjalizacyjna. W poszukiwaniu konsensusu.
Zawiera m.in.: Scenariusz spektaklu "Tam na drugim brzegu" ; Projekt dramowy "Coś o Kacprze" ; Przykładowe techniki psychodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; przykładowe techniki socjodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; Ćwiczenia warsztatowe podnoszące samoocenę ; Ćwiczenia rozwijające umiejetności komunikacyjne.
Streszcz. ang., niem., ros. Spis treści także ang., niem., ros.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejscia do resocjalizacji nieprzystosowanych społęcznie nieletnich. Książka zawiera praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji, kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjncyh w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę), uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 20)
Zawiera: Część pierwsza: Poszukiwanie drogi / Kazimierz Denek.
Zawiera: Rozdział I - Pojęcie Ojczyzny, jej rodzaje, funkcje i odniesienia ; Rozuumienie Ojczyzny ; Profile Ojczyzny ; Co zawiera pojęcie Ojczyzny ; Powinności wobec Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział II - Moja mała Ojczyzna: Krzemieniec, Tczew, Wielkopolska ; Kształtowanie miłości do małej Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział III - Desygnat Ojczyzny ; Język w społeczeństwie wiedzy ; Funkcje języka w procesie edukacji ; Najstarszy czynnik kształtujacy tożsamość narodową ; Opiewany w poezji i prozie ; Czy nieuleczalne okaleczenie? ; Inwazja nowomowy na edukację ; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? ; Sprzężenie zwrotnne między językiem teorii a praktyką edukacji ; Kultura języka.
Zawiera: Rozdział IV - Najwyższa wartość ; Istota wartości, ich geneza i funkcje ; Wartości poznawcze i uniwersalne ; Wartości w edukacji ; Spory o wartości ; Ojczyzna wśród innych wartości w opinii 1872 respondentów.
Zawiera: Część druga: Kulturowe przemiany w obrębie wielkich i małych Ojczyzn / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Rozdział I - Mała i wielka Ojczyzna wobec współczesnych trendów unifikacyjnych ; Rozważania o wielkiej i małej Ojczyźnie ; Mała Ojczyzna - kształtowanie się i rozwój pojęcia ; Mikrospołeczności z tradycyjną hierarachią wartości w realiach UE.
Zawiera: Rozdział II - Mała Ojczyzna i jej wybrane "obszary szczególne" (na przykładzie Górnego Śląska) ; Górny Śląsk w rozważaniach o małej Ojczyźnie ; Górny Śląsk - "szczególny przypadek kulturowy" ; Współczesne "obszary szczególne" górnosląskiej małej Ojczyzny.
Rozdział III - "By czas nie zaćmił i niepamięć" ; Świat dziecka - światem wielkiej i małej Ojczyzny ; Wiedza o ojczyźnie lokalnej - hobby czy konieczność? ; Edukacja o małej Ojczyźnie - stan dzisiejszy i potrzeby.
Zawiera: Część trzecia: Mała i wielka Ojczyzna w humanistycznej edukacji / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział I - Wielka Ojczyzna i małe ojczyzny - śladami różnych znaczeń i kontekstów ; Stany rzeczy a sytuacje ; Polskość jako sytuacja ; Rózne barwy i odmiany polskości ; Dom rodzinny jako podstawa współbycia w małych ojczyznach ; Wartości jako obiekty, czyny i idee.
Zawiera: Rozdział II - Ojczyzna i ojczyźniane klimaty w tekstach szkolnych podręczników ; Podręczniki do języka polskiego źródłem wiedzy o polskości i Ojczyźnie ; Polskość jako sytuacja historyczna ; Bohaterstwo i bohaterowie ; Ojczyźniane klimaty w podręcznikach i zyciu arodzaje wrażliwosci dziecka ; Polska z oddali. Bohaterowie wygnańcy.
Zawiera: Rozdział III - Różne barwy polskości w kompleksowej edukacji ; Współnota uczniów i nauczycieli ; Uczenie sie kompleksowe w pigułce ; Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie... - realizacja kompleksu w klasie VI ; Tradycje, obyczaje i obrzędy - dynamika zajęć w klasie II gimnazjum ; Literatura i plastyka jako opowieść o człowieku - inspiracje do zajęć w liceum ; Pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu, źródło humanistycznej edukacji oraz patriotycznego wychowania.
Zawiera: Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" - wykaz publikacji.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Zawiera: Kreatywność w międzynarodowej perspektywie porównawczej / Wojciech Jankowski.
Zawiera: Kreatywność jako wartość i cel edukacji / Aleksandra Minczankowska.
Zawiera: Kreatywność artystyczna jako wartość edukacyjna / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: Samotność siłą kreacji osobowej wychowanka / Krystyna Chałas.
Zawiera: Przemiany w polskiej edukacji - kreatywność nauczyciela / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Oczekiwania uczniów wobec spsosbów prowadzenia lekcji przez nauczycieli w zreformowanej szkole na różnych poziomach edukacji (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) / Andrzej Browarny.
Zawiera: Twórcza edukacja językowa w świetle opinii nauczycieli klas początkowych / Edyta Skoczylas-Krotla.
Zawiera: Możliwości realizacji formy "słuchanie muzyki" w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Aktywne słuchanie muzyki w edukacji wczesnoszkolnej / Grażyna Darłak.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające dzieci w wieku niemowlęcym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Magdalena Bereda.
Zawiera: Teatr dziecięcy - jego rola i wpływ na rozwój kreatywności przyszłych pokoleń / Maria Grzelczak.
Zawiera: "Pomorze górom się kłania" - kształcenie postawy twórczej uczniów poprzez rozwój zdolności teatralnych, muzycznych i plastycznych na zajęciach pozalekcyjnych / Marzanna Matyasik, Magdalena Łubkowska-Stanisławska.
Zawiera: Metody kreatywne w edukacji fizycznej dzieci nauczania zintegrowanego / Teresa Banaszkiewicz.
Zawiera: Styl komunikowania się nauczyciela z uczniami a skuteczność porozumiewania się i współdziałania w klasie / Beata Sufa.
Zawiera: Kształtowanie kompetencji komunikacyjnej uczniów siedmio- i dziewięcioletnich w małej grupie zadaniowej / Dorota Sobierańska.
Zawiera: Nauczanie zintegrowane, uniformizacja, nowa edukacja / Danuta Łada.
Zawiera: Rozwijanie wyobraźni dziecka na zajęciach plastycznych o charakterze integracyjnym / Renata Kozieł.
Zawiera: Zdanie warunkowe jako narzędzie kształtowania kreatywności nauczycieli i uczniów / Agata Cabała.
Zawiera: Aktywność twórcza a poziom kompetencji polonistycznych uczniów gimnazjum / Jadwiga Lis.
Zawiera: Udział nauczycieli w kształtowaniu twórczych postaw uczniów (na przykładzie pracy z tekstem podręcznika) / Jadwiga Oleksy.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji polonistycznej dziecka / Maria Guspiel.
Zawiera: Kształcące i wychowawcze aspekty naauczania geografii regionalnej / Andrzej Browarny.
Zawiera: Interpretacja utworów muzycznych w aspekcie procesu twórczego / Mirosław Dymon.
Zawiera: Środowisko rodzinne w procesie rozwoju muzycznego dzieci / Beata Bonna.
Zawiera: Uczenie muzyki w szkole a wychowanie / Anna Waluga.
Zawiera: Muzyczna aktywność twórcza młodzieży / Elżbieta Szubertowska.
Zawiera: Informacja o muzycznych warsztatach "Metody efektywnego relaksu" / Ewa Klimas-Kuchtowa.
Zawiera: Zdolności twórcze dziecka - modele i warunki ich rozwijania / Małgorzata Suświłło.
Zawiera: Kreatywność w edukacji wybitnych muzyków - z analiz materiałów biograficznych / Bogumiła Mika.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji muzycznej dziecka / Jerzy Dyląg.
Zawiera: Kształcenie twórczej postawy dziecka poprzez zajęcia umuzykalniające w klasach I-III szkoły muzycznej I stopnia / Agnieszka Soroka.
Zawiera: Edukacja wyobraźni dziecka z wykorzystaniem elementów muzyki, plastyki, słowa i ruchu w kształceniu zintegrowanym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: Formy aktywności muzycznej z elementami muzykoterapii w rozwijaniu twórczej postawy studentów edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Soja, Aldona Wojciechowska.
Zawiera: Kształtowanie twórczej aktywności dziecka w nauczaniu gry na fortepianie / Gabriela Karin Konkol.
Zawiera: Aktywność plastyczna jako stymulator rozwoju kreatywnej postawy dziecka / Ewa Piwowarska.
Zawiera: Terapeutyczna rola zajęć plastycznych w pracy pozalekcyjnej z dziecmi przewlekle chorymi w warunkach szpitalnych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Znaczenie improwizacji fortepianowej w kształtowaniu funkcji manualnych oraz zdolności twórczych dzieci 6-7 letnich z mózgowym porażeniem dziecięcym / Izabela Dębicka.
Zawiera: Program autorski klasy integracyjnej animatorów twórczości artystycznej / Izabela Plieth-Kalinowska.
Zawiera: Edukacja artystyczna a zainteresowania muzyczne dzieci niepełnosprawnych / Ewelina Jutrzyna.
Podstawowe założenia kreatywnego wychowania i kształcenia. Kreatywność w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kreatywność w edukacji polonistycznej i geograficznej. Kreatywność w edukacji artystycznej. Rozwijanie twórczości plastycznej i muzycznej u dzieci chorych i niepełnosprawnych.
Książka
W koszyku
Zawiera: ROZWÓJ FIZYCZNY I PSYCHICZNY DZIECKA: Rytm rozwoju (Etapy rozwoju psychicznego, Przebieg rozwoju psychicznego), Norma rozwojowa (Etapy rozwoju fizycznego, Akceleracja rozwoju i trend sekularny, Ocena rozwoju fizycznego), Dojrzewanie (Zmiany fizyczne i zmiany psychiczne, Rozwój uczuciowy i dojrzewanie społeczne, Wzrost krytycyzmu), Powody niepokoju rodziców (Dziecięce porażenie mózgowe, Jąkanie się, Tiki nerwowe, Dziecięca agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa, Zmęczenie, Zaburzenia widzenia, Zaburzenia słuchu).
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA DZIECI W KOLEJNYCH LATACH ŻYCIA (Rok piewszy, Rok drugi, Rok trzeci, Rok czwarty, Rok piąty, Rok szósty, Rok siódmy, Rok ósmy, Rok dziewiąty, Rok dziesiąty, Rok jedenasty, Rok dwunasty, Rok trzynasty, Rok czternasty, Rok piętnasty, Rok szesnasty, Rok siedemnsty).
Zawiera: PIERWSZY ROK ŻYCIA (Problemy rodziców niemowląt (Rozpieszczanie niemowlęcia, Płacz, Kłopoty ze snem, Miejsce do spania, Ssanie smoczka, Ssanie palca, Karmienie piersią, Brak apetytu niemowlęcia, Rozmowy z niemowlęciem, Zabawy rozwijające z maluchem, Umiejętności niemowlęcia), Pomoc przy małym dziecku (Opieka nad dzieckiem czy powrót do pracy?, Urlop wychowawczy, Powrót do pracy, Opiekunka, Żłobek, Dziadkowie w roli opiekunów).
Zawiera: DRUGI ROK ŻYCIA: Możliwości dwulatka, Rozwój mowy dwulatka, Odchodzenie od mamy, Złość, Rola taty w wychowaniu, Zabawki dla dwulatka (przytulanki, zabawka bezpieczna dla dziecka), Odkrywanie płci, Trening czystości (nauka kontrolowania potrzeb własnego ciała, cierpliwość rodziców, początek nauki czystości, pochwały i pozytywne nastawienie), Zaburzenia snu).
Zawiera: PRZEDSZKOLAK: Wysłanie dziecka do przedszkola, Przedszkole czy dom?, Rozwój psychoruchowy przedszkolaka (rozwój fizyczny, słownik przedszkolaka, rozwój społeczny, zainteresowanie własnym wyglądem), Zalety przedszkolaka, Wybór przedszkola, Niechęć do przedszkola, Rodzaje przedszkoli.
Zawiera: DZIECKO W SZKOLE: Obowiązek szkolny, Dojrzałość szkolna (dojrzałość fizyczna, dojrzałość manualno-motoryczna, dojrzałość emocjonalno-społeczna, dojrzałość intelektualna), Rodzaje szkół (Zbieranie informacji o szkołach, Opłaty za naukę, Warunki nauczania, Zainteresowania przyszłego ucznia), Szkoła po reformie, Szkoły integracyjne, Nauczanie zindywidualizowane, Uczeń nadmiernie nieśmiały, Uczeń nadpobudliwy, Uczeń niezdyscyplinowany, Dziecko dojrzałe społecznie, Uczeń zapominalski (uboczny skutek nadopiekuńczości, przyczyny zapominania), Prymus klasowy (spełnienie marzeń rodziców, rodzicielskie wymagania, prymus w klasie, zmiana szkoły, narcystyczne zadowolenie rodziców i dziecięca depresja), Rywalizacja o miejsce w klasowym rankingu ocen (pierwszoklasiści, sposoby oceniania a rywalizacja, rywalizacja i "dzieci bez sukcesów", dzieci słabe, dzieci wybitnie zdolne). Kłopoty z mówieniem (mowa dziecka rocznego, mowa dziecka dwuletniego, mowa dziecka trzyletniego, mowa dziecka czteroletniego, mowa dziecka pięcioletniego), Dysleksja, dysgrafia, dysortografia (dzieci ryzyka dysleksji, rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się, diagnoza, badania i postawiona diagnoza a rodzaj zaburzeń), Uczeń leworęczny, Pomoc w nauce, Dziecko zdolne, ale leniwe, Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (portret dziecka bez osiągnięć, przyczyny syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, obserwowanie dziecka), Uczeń spóźnialski, Wywiadówka, Uwagi w dzienniczku, Konflikt z nauczycielem (wsparcie dla dziecka, przyczyny konfliktu z nauczycielem, Zachęcanie dziecka do zmian, Trudna sztuka negocjacji z nauczycielem, W obronie dziecka), Wagary (Lęk, Brak przyjaciół, Brak zrozumienia u nauczycieli, Trudności niezależne od ucznia, Wzorowanie się na kolegach, Zmiana szkoły, Nuda, Namowy kolegów), Poprawka (zmiana planów wakacyjnych, odpoczynek, korepetycje a sukces, wiara w sukces), Powtarzanie klasy (rozmowy z nauczycielami, podtrzymywanie drugoroczniaka na duchu, pomoc specjalistów), Usunięcie ze szkoły, Dziecko opóźnione, Dziecko bardzo zdolne, Nauczanie indywidualne, Młodociane ciężarne i młodociane matki (prawa ciężarnych uczennic, nowe programy edukacyjne dla bardzo młodych matek, wsparcie dla młodych matek), Stres (objawy stresu, dobry stres, tłumione emocje i błędne koło, pomoc rodziców, wysiłek fizyczny), Lęk przed klasówką i egzaminem (odpoczynek, najlepsze godziny na naukę, nauka a cisza, pozytywne myślenie, atmosfera w domu, dieta, doświadczenie rodziców, próba generalna egzaminu, przygotowania a termin egzaminu, magiczne przedmioty, tuż przed egzaminem), Uczeń przemęczony (bóle głowy, bóle brzucha, apatia i zmęczenie, dzieci wrażliwe, dzieci niewyspane), Niechęć do szkoły, Nerwica szkolna (środowisko szkolne, dom rodzinny, jak pomóc dziecku znerwicowanemu), Przemoc w szkole (portret ofiary, portret prześladowcy, jak zaradzić przemocy), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Zawiera: U PROGU DOROSŁEGO ŻYCIA: Wybór szkoły (szkoła publiczna państwowa, szkoła społeczna, szkoła prywatna, "Wyścig szczurów", Najlepsze uczelnie, Nowe kierunki studiów, Nowe zawody, Jak i gdzie szukać pracy? (absolwent daje ogłoszenie, poszukiwanie pracy, miejsce zamieszkania, wykształcenie, doświadczenie, oferty pracy, internet, prasa, agencje pośrednictwa pracy, organizacje studenckie, organizacje społeczne, list motywacyjne i curriculum vitae, list motywacyjny, curriculum vitae, zdjęcie, rozmowa kwalifikacyjna, bezrobocie absolwentów).
Zawiera: POZA DOMEM I SZKOŁĄ: Zainteresowania (chwilowe "pasje", prawdziwe zainteresowania, zainteresowania a wiek dziecka, zmienność zainteresowań), Nauczanie maluchów języka obcego (Metoda Helen Doron, Nauka języka w kontekście sytuacyjnym oraz TPR), Zajęcia dodatkowe (zajęcia sportowe, zajęcia komputerowe, muzyka, języki obce, plastyka, malarstwo, ceramika, harcerstwo), Sport (znaczenie sportu dla dzieci, wybór dyscypliny sportowej, sport i dziecko chore, sport wyczynowy), Obóz, kolonia, wycieczka (przygotowanie do rozłąki, wybór oferty wyjazdu, ekwipunek wyjeżdżającego dziecka, zalety wyjazdów zorganizowanych), Wakacje pod namiotem (skrajne emocje, szczera rozmowa, niepokoje, wątpliwości i obawy rodziców, pytania rodziców, podjęcie decyzji, zaufanie), Samodzielne wyjazdy na weekend, Nieodpowiednie towarzystwo (młodzież sięgająca po papierosy i alkohol, młodzież sięgająca po narkotyki, młodzież zrzeszona w sektach, młodzież nielegalnie zarabiajaca na swoje potrzeby, młodzież nie ucząca się i niepracująca), Dyskoteki, koncerty rokowe i inne imprezy młodzieżowe (koncert, głośna muzyka, muzyczny idol, dyskoteka, impreza prywatna), Znajomi z Internetu, Telefon komórkowy (zalety telefonu komórkowego, telefon komórkowy a zdrowie).
Zawiera: RELACJE W RODZINIE: Rodzice i dzieci (pomiędzy rodzicami, matka - dziecko, ojciec - dziecko), Style wychowania (rodzic nadopiekuńczy, rodzic niedojrzały emocjonalnie, rodzic perfekcjonalista, rodzic uszczęśliwiający, rodzic autokrata, rodzic podporządkowany, rodzic chłodny uczuciowo, rodzic nieobliczalny), Wystarczająco dobry rodzic, Autorytet - co to jest i jak go budować, Konflikty miedzy mamą a tatą, Sytuacja rodzinna po rozwodzie (matka po rozwodzie, ojciec po rozwodzie), Rodzeństwo (dobre i złe strony rywalizacji, problemy ze sprawiedliwością), Jedynak, Bliźnięta (rodzaje bliźniąt, co to znaczy być bliźniakiem, rodzice bliźniąt, presja zgodności), Kolejność urodzeń (dziecko najstarsze, dziecko najmłodsze, dziecko średnie, rola płci).
Zawiera: RÓŻNE MODELE RODZINY: Rola dziadków w wychowaniu, Problemy samotnej matki i jej dziecka (odczucia kobiety, wdowa, samotna z wyboru, rozwiedziona, odczucia dziecka, jak pomóc sobie samej, jak pomóc dziecku), Problemy rodziny adopcyjnej (dziecko do adopcji, problemy po adopcji, zasada jawności), Rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka (rodzina biologiczna a rodzina zastępcza, rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka.
Zawiera: PROBLEMY W RODZINIE: Choroby mamy lub taty (Wpływ ciężkiej choroby rodzica na dziecko, Niedobory w sferze emocjonalnej), Alkoholizm w rodzinie (Sytuacja bliskich alkoholika, Współuzależnienie, Reakcje dzieci alkoholików, Skutki krzywdzenia najmłodszych w rodzinach alkoholowych, Postępowanie współmałżonka alkoholika), Oblicza przemocy w rodzinie, Bezrobocie, Zapracowani rodzice, Ucieczki z domu, Pomoc rodzicom, którym zamordowano dziecko.
Zawiera: PROBLEMY Z DZIEĆMI: Problemy z apetytem (Niejadek, Dziecko z nadmiernym apetytem), Konflikty między dziećmi, Nieposłuszeństwo (Trudna nauka posłuszeństwa, Napady złości), Arogancja, Wandalizm i dewastacja mienia, Krytykowanie rodziców, Wdrażanie do obowiązków domowych, Utrzymywanie porządku (Porządki mnie i bardziej ważne, Własne "królestwo" dziecka, Ustalenie zasad, Trudna nauka porządku), Konflikt pokoleń, Bunt i młodzieńczy gniew, Pokolenie X cz @?, Roszczenia finansowe (Kieszonkowe, Praca nastolatka, Uczestnictwo nastolatka w planowaniu rodzinnych wydatków, Urodziny i gwiazdka, Rozmowy nie tylko o pieniądzach), Pieniądze jako nagroda (Stanowisko przeciwników, Stanowisko zwolenników), Modne stroje, makijaż, kolczyki, tatuaże, Późne powroty do domu, Rola grupy rówieśniczej (Okres przedszkolny i wczesnoszkolny, Wiek dojrzewania, Tworzenie grup koedukacyjnych).
Zawiera: DYSCYPLINA: Stawianie wymagań, Propozycje, prośby, polecenia, Reakcje rodzica na nieposłuszeństwo, Kary i nagrody w wychowaniu, Rodzaje kar, Czy karanie jest skuteczne?, Czy wolno bić?, Doświadczanie przez dziecko konsekwencji własnych czynów, "Miękka" przemoc w wychowaniu, Nakłanianie i manipulacja, Umowy i negocjacje, Dyscyplina pełna miłości.
Zawiera: PRAKTYCZNA ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW: Potrzeby i prawa rodziców, Błędy wychowawcze, Okazywanie dziecku miłości, Poznawanie własnego dziecka, Rozmowa z dzieckiem (Słuchanie, Słuchanie odzwierciedlające, Pułapka uzasadnień), Zachęcanie do współpracy, Pochwała (Zła pochwała, Dobra pochwała), Krytyka, Uczenie samodzielności, Poczucie własnej wartości (Atrakcyjność fizyczna, Inteligencja i zdolności, Sytuacja materialna), Dziecko nadmiernie wrażliwe, Dziecko zbyt grzeczne.
Zawiera: PSYCHIKA: Zabawa (Zabawa w różnym wieku, Zabawa tematyczna, Obecność innych dzieci i rywalizacja, Czynności "na niby", Wybieranie nowej zabawki), Fantazjowanie, Lęk (Lęk czy strach?, Kalendarz lęków, Etapy przeżywania lęku, Postawa rodziców), "Złe" nawyki (ssanie palca, ssanie kciuka z dodatkowym przedmiotem, Obgryzanie paznokci, Dłubanie w nosie, Kiwanie się, Mruganie oczami, Kręcenie włosami na palcu, Dotykanie narządów płciowych, Zjadanie mydła i papieu, lizanie ściany), Kłamstwo. Gdy dziecko kradnie, Kompulsje i fobie, Agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa (Nadpobudliwość psychoruchowa a wiek dziecka, Przyczyny nadpobudliwości, Leczenie farmakologiczne), Nerwica i zaburzenia emocjonalne (Objawy nerwicowe, Najczęściej spotykane zespoły nerwicowe), Pomoc psychologa, Frustracja (Subiektywna wielkość frustracji, Dwie nieprawidłowe postawy rodzicielskie), Śmierć bliskiej osoby, Anoreksja i bulimia (Anoreksja, Portret anorektyczki, Symptomy anoreksji, Powikłania medyczne, Bulimia, Portret bulimika, Symptomy bulimii, Powikłania medyczne), Psychika dziecka chorego na alergię i astmę.
Zawiera: DZIECIĘCA SEKSUALNOŚĆ: Od ciekawości do seksualności, Uświadamianie, Kłopotliwe pytania, Miłość romantyczna do rodzica przeciwnej płci, Pierwsze miłości, Masturbacja wczesnodziecięca, Problemy okresu dojrzewania, Inicjacja seksualna (Najważniejsze sygnały dojrzałości płciowej, Odmienne oczekiwania dziewcząt i chłopców, Lęk a rozpoczęcie życia seksualnego, Rozmowy o antykoncepcji), Zaburzenia tożsamości płciowej i skłonności homoseksualne.
Zawiera: DZIECKO A KULTURA: Młody odbiorca kultury, Oddziaływanie mediów (telewizja, Programy dla dzieci, Reklama, Reklama a promocja, Reklama społeczna), Prasa dla dzieci i młodzieży (Prasa dla najmłodszych, Prasa dla uczniów szkół podstawowych, Prasa dla młodzieży, Prasa tworzona przez młodych, Prasa katolicka), Książki (Zachęcanie małego dziecka do obcowania z książką, Zalety głośnego czytania, Biblioteczka małego ucznia), Film i teatr, Wystawy i muzea, Własna twórczość dzieci (Sztuki plastyczne, Muzyka, Twórczość literacka).
Zawiera: DZIECKO CHORE I DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE: Prawa małego pacjenta (Prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej, Opieka profilaktyczna, Testy przesiewowe, Szczepienia ochronne, Prawo do leczenia szpitalnego, Prawo do hospitalizowania dziecka, Prawa rodziców hospitalizowanego dziecka, Naruszenie praw dziecka, Karta Praw Pacjenta), Lekarz rodzinny (Wybór lekarza rodzinnego, Obowiązki i kompetencje lekarza rodzinnego, Wizyta domowa, Świadczenia lekarskie w nocy i w święta), Lekarz specjalista (Wybór lekarza specjalisty, Rodzaje skierowań do specjalisty, Leczenie bez skierowania, Obowiązki i kompetencje lekarza specjalisty), Specjaliści w dziedzinie rozwoju psychiki dziecięcej (Psycholog, Pedagog, Logopeda), Dziecko w szpitalu (Strach, ból, stres, Prawa dziecka w szpitalu, Matka z dzieckiem w szpitalu), Ból, Śmierć dziecka, Dziecko niepełnosprawne umysłowo (Autyzm, Problemy rodziny, Terapia, Zespół Downa, Dziecko z Zespołem Downa, Rodzice dziecka z Zespołem Downa), Dziecko z uszkodzeniem słuchu i niesłyszące (Rodzaje uszkodzeń słuchu, Przyczyny uszkodzeń słuchu, Postępowanie rodziców, Aparat słuchowy, Język migowy, Dziecko niedowidzące i niewidome (Ocena widzenia u małego dziecka, Choroby oczu wcześniaków, Nowotwoty oczu u dzieci, Cele rodziców i wychowawców, Pokonywanie stereotypów, Aktywność ruchowa i poznawcza), Dziecko przewlekle chore (Reakcje rodziców, Reakcje dzieci, Przygotowanie dziecka do pobytu w szpitalu), Astma i alergia (Alergia, Czynniki dziedziczne, Czynniki środowiskowe, Objawy alergii, Infekcje wirusowe, Marsz alergiczny, Astma, Obturacyjne zapalenie oskrzeli, Leczenie astmy), AIDS (Zakażenia HIV u dzieci, AIDS w rodzinie).
Zawiera: UZALEŻNIENIA: Papierosy, Alkohol, Narkotyki (Rodzaje narkotyków, Opiaty, Środki psychostymulujące, Substancje halucynogenne, Leki nasenne i uspokajające, Środki wziewne, Etapy wchodzenia w nałóg, Leczenie, Postępowanie rodziców), Telewizja, Komputer (Gry komputerowe, Internet).
Zawiera: ZAGROŻENIA Z ZEWNĄTRZ: Środowiska patogenne (Przemoc, Dziecko wobec przemocy, Prawdy i mity na temat przemocy w rodzinie, Pomoc ofiarom przemocy, Subkultury młodzieżowe, Sekty, Pornografia a psychika dziecięca, Nadużycia seksualne - wpływ na psychikę dziecka.
Zawiera: RODZINA A PRAWO: Prawo rodzinne (Pochodzenie dzicka, Domniemanie ojcostwa, Zaprzeczenie ojcostwa, Uznanie dziecka, Sądowe ustalenie ojcostwa, Imię i nazwisko dziecka, Rejestracja noworodka, Władza rodzicielska (Obowiązki i prawa rodziców, Rodzice - przedstawiciele ustawowi, Majątek dziecka, Władza rodzicielska ograniczona), Przysposobienie (Rodzaje adopcji, Formalności, Adopcja zagraniczna), Alimenty (Alimenty od krewnych, Rodzice dzieciom, Dzieci rodzicom, Powinowaci, Małżonkowie), Opieka (Opieka nad małoletnim, Obowiązki opiekuna, Ustanie opieki, Opieka nad całkowicie ubezwłasnowolnionym), Wspólność majątkowa (Majątek wspólny, Majątek odrębny, Zarząd majątkiem wspólnym, Umowy majątkowe małżonków, Ustanie wspólności majątkowej, Podział majątku, Odpowiedzialność za długi), Rozwód (Rozkład pożycia małżeńskiego, Orzekanie z wina lub bez winy, Pozew, W sądzie, Wyrok), Separacja, Samotny rodzic (Podatki, Zasiłki i pomoc społeczna), Konkubinat (Dzieci w konkubinacie, Majątek konkubentów, W procesie karnym), Prawo cywilne (Spadek, Dziedziczenie ustawowe, Dziedziczenie testamentowe, Treść testamentu, Przyjęcie i odrzucenie spadku), Prawo pracy (Urlop macierzyński, Urlop wychowawczy, Pracownik i pracodawca - prawa i obowiązki, Zasiłek wychowawczy), Praca dzieci (Zatrudnianie młodocianych, Ochrona młodocianych pracownika, Urlop wychowawczy).
Zawiera: KONFLIKTY Z PRAWEM: Zabójstwo, Bójka i pobicie, Dzieciobójstwo, Porzucenie lub uprowadzenie dziecka, Wykorzystanie seksualne nieletnich, Kazirodztwo, Szerzenie pornografii, Przemoc w rodzinie, Rozpijanie małoletniego, Przestępstwa komputerowe (Przestępstwa komputerowe przeciwko ochronie informacji, Przestępstwa komputerowe przeciwko mieniu, Przestępstwa komputerowe przeciwko Rzeczpospolitej Polskiej i bezpieczeństwu powszechnemu, Kradzież, Paserstwo, Przestępstwa narkotykowe (Posiadanie narkotyków, Częstowanie narkotykami i namawianie do ich użycia, Handel narkotykami, Uprawa maku i konopi), Zgwałcenie, Bigamia.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej